23
apr

Vetepesa

Written by marika. Posted in Kopli LA 100

Eva, Anett, Karit

Vetepesa olen ma, mida arvad minust Sa

Vetepesa, need on 5-6-aastased viisakad, aga väga vilkad tegutsejad ning nende õpetajad, vetevalla väärikad, samas lootusrikkad valitsejad. Selles rühmas saab igaüks õigupoolest juba ise hakkama, aga seda enam on mõnus viiel päeval nädalas koos käia ning midagi meeldivat ning õpetlikku ette võtta. Siin hinnatakse esiteks rõõmu, teiseks rõõmu ja kolmandaks samuti rõõmu, kõik muu lihtsalt sünnib neist kolmest kokku.
Vetepesas valitseb lootuse – suureks saamise, kaugelt kumava kooli minemise, kõikide helesiniste sihtide värv. Ning eks ole vee sinine ju ka taevasinise peegeldus!
Vett valitsevad ning taevast peegeldavad selles rühmas õpetajad Eva Eslon-Konnapere ja Karit Mattis ning õpetajate abi Anett Mill.

Õpetaja Eva
Eval on mitmeid erinevaid tiitleid. Ta on armas. Ta on nagu sportlane kohe. Ta on nagu päris kunstnik. Patsipunuja veel pealekauba. Heatahtlikkuses on Evale omistatud kõrgeim järk. Mõned lisavad veel, et Vetepesale sobivalt on Eval sügav põhi, kust on hea ammutada filosoofilist rahu, julgustavat suhtumist ning igaühe märkamise võimet.

Õpetaja Karit
Karit naeratab võluvalt. Kõrge komisjon on talle andnud tiitli „armas“, millesse kuuluvad ilu kõrval tarkus, väärikus, julgus, sirgeselgsus, särtsakus, analüüsivõime, erapooletus ja piiride tõmbamise oskus. Muidugi on Karitil ka teine pool, pisut salapärane välise tugevuse ja sisemise hapruse kooskõla, mis võimaldab ühtviisi kaasa elada nii rõõmu- kui ka nukrusepisarale.

Õpetaja abi Anett
Anett tundub tõeline meister – või siis meisterdaja. Ta oskab joonistada, katkiseid asju parandada, õigupoolest saab hakkama kõigega. Vanematelt on ta teeninud hinnangu „hea haldjas“. Mõneti on Anett ka Vetepesa turvajuht, kes paneb kindla käe ette, kui keegi paadi servale liiga lähedale kipub. Loomusest tulenevalt on Anett vastutulelik ja pakub alati abi.

Vanemate sünnipäevasoovid
Aitäh, lasteaed, et mind igal hommikul ootad! Õnne ja lootust! Rahulikkust ja kindlameelsust! Oma rajal püsimist! Häid ideid! Silmasära! Tegusat tagahoovi! Jätkuvat kodutunnet! Hip, hip, hurraa, imeline Eesti lasteaed!

Lasteaiast saab…

SAJA- SAJA VIHMAKENE,
SAJA LAPSE KÄTELE,
LANGE OTSE OJASSE,
JÕUA SUURDE MERESSE,
SAJA – SAJA VIHMAKE.

 

 

Kopli Lasteaias on tore,

sest nii toredad õpetajad on. Saab raamatuid vaadata ja lugemist kuulata. Mulle meeldib õppida asju, laulda, mängida arsti. Siin on lõbus.
Lasteaed on nii kallis. Maja on kallis ja ilus. On palju ägedaid mänguasju
Jõulukohvik on äge. Seal saab meisterdada ja muffineid süüa.
Mulle meeldib emadepäev, siis saab kooki süüa ja koos meisterdada.
Lõngast tuttmütsi meeldib meisterdada. Joonistada, laulda ja värvida meeldib mulle.
Talvel on tore, kui on palju lund. Saan mängida ja joosta, õues on palju ruumi. Mulle meeldib õues käia, sest suvel ja sügisel saab õunu ja pirne.
Sõpradega saab mängida. Mulle meeldivad mu sõbrad. Lasteaias on palju sõpru.
Tarretis ja borš on head.
Vetepesa rühma lapsed

 

 

Lasteaed annab nõu

APRILL
Võtke aega, et kuulata
Iga inimese mina, iga laps on kordumatu. Peame seda väärtustama, tundma lausa aukartust. Hea, kui saame anda lapsele ellu kaasa meelekindluse, julguse olla tema ise, aidata tal leida tõeline kutsumus ning käia oma teed nii, et nad enesekindlana hooliks ka kaaslastest ja ümbritsevast.
Lasteaias on alati vaja enda eest seista, et suures seltskonnas koht leida. Lapsed saavad küll õpetajatele kurta ja kurva meele puhul lohutust leida, aga oma ema-isaga rääkimist ei asenda miski. Seega: tundke lapse tunnete ja meeleolu vastu huvi. Kükitage tema juurde ja küsige, kuidas tal päev läinud. Võtke aega, et kuulata, mida ta soovib teiega arutada. Mis teda rõõmustas, mis kurvastas?
Arutage läbi keerulised olukorrad ja vajadusel julgustage, olge toeks. Püüdke mõista, millised on teie lapse unistused, anded ja vajadused. Väärtustage lapse mõtteid ja ootusi, looge võimalusi, et laps saaks tegutseda oma sisemise loomuse ajel. Las lapse mõtted ja ettepanekud saavad teoks!
Lasteaias teevad lapsed ettepanekuid mängudeks, tegevusteks, aga suures seltskonnas võib võtta rohkelt aega enne, kui iga konkreetse lapse soov teoks saab. Kodus on see palju lihtsam: tehke aeg-ajalt süüa seda, mida laps soovib, minge lapse ettepanekul koos jalutama, ühinege tema mänguga, vaadake ja lugege koos raamatuid. Võimalusel viige ellu mõni lapse ettepanek teha midagi teisiti, lahendada asju uudsel moel, miks mitte mõnikord teha mööndusi ka reeglites ja muuta kokkuleppeid. Nii õpib laps tegema valikuid, õpib ka teiste soovide ja  ettepanekutega arvestama.
Tea Oll, Kopli lasteaia õppealajuhataja aastatel 2000-2004